نظرات وافكارعمومي مردم naim

نظرات وافكارعمومي مردم naim

دانلود رايگان كتاب و فايل هاي آموزشي صوتي و متني ...

این واعظ به اتهام "اغتشاش در میان شیعیان و کمک به کشورهای خارجی برای دخالت در امور عربستان" محاکمه شده است.

به گزارش ایسنا دادستان کل عربستان سعودی، در دادخواست خود علیه رهبر مذهبی شیعیان عربستان تقاضا کرده بود که اعدام نمر باقر النمر به شیوه‌ فجیع‌تری صورت گیرد: این که ابتدا سر از بدن او جدا ‌شود و سپس پیکر بی‌سرش، در چهارراه‌های اصلی شهر به نمایش همگان در آید.

قضات "دادگاه ویژه جزایی عربستان"، ولی به بریدن سر این واعظ با شمشیر رای دادند. در دادخواست دادستان، از این واعظ به عنوان "یاغی" و رهبر جنبش اعتراضی شیعیان در مناطق سنی‌نشین شرق این کشور، نام برده شده است.

پس از صدور رای، صدها تن از هواداران النمر در شهر زادگاه این واعظ، به خیابان‌ها رفتند و دست به تظاهرات زدند. نمر النمر، در میان جوانان شیعه عربستان که بیشتر در مناطق نفت‌خیز شرق این کشور ساکن هستند، از نفوذ چشمگیری برخوردار است.


شیعیان تنها ۱۵ درصد کل جمعیت مسلمان سنی‌مذهب این شیخ‌نشین را تشکیل می‌دهند. در عربستان سعودی، برپایی تظاهرات ممنوع است.

خواست‌های رهبر شیعیان عربستان


نمر النمر فعالیت‌های انتقادی خود را پس از آغاز موج اعتراضی در کشورهای عربی موسوم به "بهار عربی"، شدت بخشید و شیعیان را به تظاهرات علیه خاندان پادشاهی آل سعود در این جزیره فراخواند. او در سخن‌رانی‌های خود همواره از اعمال تبعیض شدید در مورد شیعیان در این کشور انتقاد ‌کرده و خواهان برابری حقوق میان شیعیان و سنی‌ها است.

به گزارش دویچه‌وله، مسلمانان شیعه در عربستان سعودی، از دست‌یافتن به مقامات ارشد دولتی، سیاسی و امنیتی محرومند. در ماه‌های گذشته، شمار درگیری میان شیعیان و گروه‌های دیگر که اغلب به دستگیری و زندانی‌شدن معترضان حتی کودکان شیعه‌مذهب می‌انجامد، افزایش یافته است.

"انتخابات آزاد"


نمر النمر که در شرق این کشور زندگی می‌کند، در سخنرانی‌ خود در فوریه‌ سال ۲۰۰۹ به مقامات سعودی هشدار داد که اگر «شان و حیثیت ما به ما بازگردانده نشود، من شیعیان را به جدایی از عربستان فرا می‌خوانم. کرامت ما مهم‌تر از تمامیت کشور است.»

او در این سخن‌رانی خواهان برگزاری یک "انتخابات آزاد" شد. برای خاندان وهابی آل سعود، پادشاهی و وحدت عربستان از اهمیت زیادی برخوردار است. وهابی‌ها بیم آن دارند که موج اعتراضات در خاورمیانه، به مرزهای این شبه جزیره‌ شیخ‌نشین هم برسد.

به گفته‌ کارشناسان سیاسی، این خطر به دلیل آن که شیعیان عربستان از سوی هم‌مذهبان خود در کشور همسایه‌ آن، بحرین پشتیبانی می‌شوند، منتفی نیست. در بحرین، یک اقلیت سنی مقتدر، بر اکثریت شیعه‌مذهب این کشور حکومت می‌کند.

سردمداران آل سعود در اين برهه حساس با انجام اقدامات نسنجيده  در زمانيكه خطر داعش در دروازه هاي عربستان در حال خود نمايي مي باشد و بار ها سران آل سعود از سوي رهبران داعش مورد تهديد قرار گرفته اند و شاهد گسترش و به چالش كشيدن امنيت ضعيف و نفت خيز عربستان  هستيم با اقدام خود ياعث ناامني و ايجاد شكاف بيشتري بين مردم عربستان خواهند شد .

چالش عربستان

ارتش عربستان  ارتشي است كه هرگز با دشمن  واقعي روبرو نشده است ارتشي تا بن دندان مسلح  ولي ناز پرورده  و جنگ نديده چگونه مي تواند در صورت حمله داعش كه داراي تجربه زياد و تاكتيكي  منحصر به فرد مي باشد مقاومت كند  و مثل ارتش كويت در برابر حمله صدام از هم نپاشد .

شايد آل سعود بر كمك هاي نظامي آمريكا چشم اميد داشته باشند ولي بايد بدانند داعش افعي چند سر مي باشد كه هركدام را قطع كنند سر ديگر زهر خود را خواهد ريخت نه مثل ارتش صدام  در زمان حمله به كويت با نابودي  مراكز فرماندهي بغداد بتوان ارتشش را مضمحل كرد

اميد كه سران آل سعود  بر سر عقل آمده و امنيت درخطر عربستان  را ملتهب  نسازند


فروشگاه طيب طاهر filesell فروشگاه طيب طاهر

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: محمدي زاد ׀ تاریخ: دو شنبه 3 آذر 1393برچسب: چالش سازي جديد آل سعود براي وحدت مردم عربستان خاندان وهابي آل سعود تحولات عربستان شيخ نمر النمر داعش گروه تروريستي , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , naim.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com